Σε απεργιακό μπλακ άουτ η χώρα -Χωρίς Μέσα Μεταφοράς η Αθήνα, συγκεντρώσεις στο κέντρο

Σε απεργιακό κλοιό μπαίνει αύριο (18-02-2020) η χώρα και, πρωτίστως, η πρωτεύουσα, το κέντρο της οποίας θα μοιάζει απροσπέλαστο.

Για αύριο, Τρίτη, 24ωρη απεργία έχουν προκηρύξει ΑΔΕΔΥ, Εργατικό Κέντρο Αθηνών και ΠΑΜΕ, σε διαμαρτυρία για την κατάθεση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου. Συμμετέχουν η ΣΤΑΣΥ, η ΠΕΝΕΝ, το Σωματείο Οικοδόμων και η Ομοσπονδία Λογιστών, αλλά και η ΠΟΕ-ΟΤΑ.

Χωρίς Μέσα Μεταφοράς λόγω της απεργίας – Δεμένα τα πλοία στον Πειραιά
Ετσι, αύριο, η πρωτεύουσα αναμένεται να μείνει χωρίς μέσα μεταφοράς καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, λόγω της απεργίας. Συγκεκριμένα, ακινητοποιημένα θα παραμείνουν λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός, τραμ και μετρό.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Τροχαίας, λόγω της απεργίας, την Τρίτη 18.02.2020 δεν θα ισχύσουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας οχημάτων στο Κέντρο της Αθήνας-ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ και επίσης θα επιτρέπεται η χρήση των λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας ΜΜΜ (λεωφορειολωρίδες) και από κάθε άλλο όχημα (Ι.Χ.Ε., φορτηγά, λεωφορεία, δίκυκλα κ.λπ.).

Την ίδια στιγμή, άτυπη οδηγία ώστε να επιδεικνύεται «μερική ανοχή» για την ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα δόθηκε στη Δημοτική Αστυνομία. Να σημειωθεί ότι αύριο θα παραμείνουν δεμένα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω της απεργίας που έχει κηρύξει η ΠΕΝΕΝ σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κανονικά θα κινηθούν αύριο προαστιακός σιδηρόδρομος και τρένα
Κανονικά θα κινηθούν, αύριο (18 Φεβρουαρίου), ημέρα γενικής απεργίας για το νέο ασφαλιστικό, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και τα τρένα σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Μαζί με την απεργία, συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας
Παράλληλα στο κέντρο της Αθήνας θα πραγματοποιηθούν δύο συγκεντρώσεις, μία του ΠΑΜΕ στις 10.30 στα Προπύλαια και μία της ΑΔΕΔΥ και του ΕΚΑ στις 11.00 στην Κλαυθμώνος.

Η απεργία γίνεται με αφορμή την κατάθεση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου.

Η ΠΟΕ-ΟΤΑ σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι «το νομοσχέδιο που η κυβέρνηση καταθέτει για ψήφιση δεν είναι τίποτα άλλο παρά η συνέχιση των μνημονιακών αντιασφαλιστικών νόμων που ψηφίστηκαν την περίοδο 2010-2019 και είχαν ως συνέπεια τη μείωση των συντάξεων από 20% έως και 60%». Και ζητά:

Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν.4387/2016) και όλων των Αντιασφαλιστικών μνημονιακών Νόμων.
Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης.
Πλήρη κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων.
Δημόσια, καθολική, υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση. Καμία ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Σε ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι του ΗΛΠΑΠ επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι το ασφαλιστικό νομοσχέδιο «ιδιωτικοποιεί την κοινωνική ασφάλιση και σπρώχνει χιλιάδες νέους εργαζόμενους στα ιδιωτικά ξένα κεφάλαια. Η ασφάλεια και η υγεία των εργαζομένων δεν μπορεί να είναι κόστος ούτε τζόγος. Ζητάμε να επιστραφούν άμεσα τα κλεμμένα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων».

Σε ανακοίνωση του το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ τονίζει: «Η κυβέρνηση ξέχασε πολύ γρήγορα τις δεσμεύσεις της για κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου και προχωράει σε μια νέα αντιασφαλιστική επίθεση, προωθώντας ένα νομοσχέδιο, το οποίο συνεχίζει με μικροβελτιώσεις, στην ίδια φιλοσοφία και πολιτική του προηγούμενου απαράδεκτου νόμου. Όπως διαπιστώνουμε, οι αυξήσεις στις συντάξεις που είχε υποσχεθεί, είναι τελικά ψίχουλα, συγκριτικά με τις απώλειες του συνταξιοδοτικού εισοδήματος, ιδιαίτερα κατά την τελευταία δεκαετία».

Διεκδικούμε:

Δημόσια, καθολική, υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση. Καμία ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης.
Ένταξη των ηλεκτροδηγών της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε στα ΒΑΕ με αναδρομική ισχύ, ώστε να αρθεί το ασφαλιστικό κενό των προηγούμενων ετών και ανάληψη του κόστους από το Κράτος.
Επαναφορά των ΒΑΕ όπου έχουν καταργηθεί και την επέκτασή τους στις ειδικότητες της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.
Υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης, η οποία να ανταποκρίνεται τόσο στις πραγματικές ανάγκες, όσο και στις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας των ειδικοτήτων της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.».
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ υποστηρίζει ότι με το νέο νόμο «διατηρούνται τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 για όλους ή στα 62 με 40 χρόνια υπηρεσίας, που ψηφίστηκαν με το Ν. 4336/15 (τρίτο μνημόνιο), ενώ διατηρούνται και τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου, ιδιαίτερα για όσους έχουν, μέχρι 30 χρόνια υπηρεσία