Τι πραγματικά συνέβη με το 365shop

0
685

Μπορεί τις τελευταίες ημέρες τα κοινωνικά δίκτυα να σείονται από την «κόντρα» των marketplaces, όμως ο πόλεμος των εντυπώσεων που έχει ξεσπάσει μας αποσπά από την ουσία.

Και μπορεί τα «οπαδικά» tweets και οι στοχευμένες δημοσιεύσεις σε φίλα προσκείμενα μέσα να μονοπωλούν την επικαιρότητα, η αιτία που προκάλεσε την όλη κατάσταση παραμένει και χρήζει εξήγησης και αντιμετώπισης.

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή, ξετυλίγοντας το κουβάρι των εξελίξεων.

Πριν από περίπου μια εβδομάδα, ξεκίνησαν καταγγελίες στα social media από μερίδα πελατών οι οποίοι είχαν αγοράσει προϊόντα αξίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα 365shop. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, ενώ το κατάστημα  ενημέρωνε τους καταναλωτές πελάτες του ότι ο μέσος χρόνος παράδοσης είναι 4 με 10 εργάσιμες ημέρες, μόλις ο χρόνος αυτός περνούσε το κατάστημα ήταν «εξαφανισμένο» και μάλιστα, εδώ και λίγες ημέρες έχει κατέβει η ιστοσελίδα (εμφανίζοντας ένδειξη «365shop σύντομα κοντά σας». Με αποτέλεσμα, αυτή τη στιγμή περίπου 500 πελάτες αφενός να μην έχουν παραλάβει τα προϊόντα τους, αφετέρου να βρίσκονται «στον αέρα» αναφορικά με τα χρήματά τους.

Όλα αυτά έχουν σημασία, καθώς το εν λόγω κατάστημα συνεργάζεται με το Skroutz, το οποίο με τη σειρά του ανακοίνωσε τη διακοπή συνεργασίας με το κατάστημα, αναφέροντας ότι τα παράπονα αφορούσαν συναλλαγές εκτός της πλατφόρμας.

Με άλλα λόγια, επέλεξε μια τακτική της λογικής «νίπτω τας χείρας μου», η οποία μπορεί μεν να είναι τυπικά σωστή, άφησε όμως την εταιρεία έκθετη σε παράπονα και αρνητικές κρητικές, καθώς οι πελάτες όντως βρήκαν το κατάστημα μέσω του Skroutz, μολονότι το 365shop δεν είναι μέλος του Skroutz Marketplace.

«Να επισημάνουμε ότι η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στη σελίδα μας.

Επιπροσθέτως, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με κάθε καταναλωτή που μας ενημέρωσε για την αποτυχία ολοκλήρωσης της παραγγελίας του και παρέχουμε συμβουλευτική υποστήριξη για τις διαδικασίες αποζημίωσης σε καθέναν από αυτούς ξεχωριστά. Καθώς συνεχώς φτάνουν καινούργια αιτήματα σε μας, τα επεξεργαζόμαστε με τη δέουσα προσοχή και συμβουλεύουμε τους καταναλωτές για τα επόμενα βήματα, ανάλογα με την περίπτωση» ανέφερε σχετικά σε ανακοίνωσή της η Skroutz.

Με άλλα λόγια, και φτάνοντας στην ουσία του προβλήματος, η εταιρεία ανέφερε ότι στην πράξη δεν μπορεί να κάνει τίποτε για το «συνεργάτη» της, παρά μόνο να συμβουλέψει τους πελάτες για το πώς μπορούν να διεκδικήσουν τα χρήματά τους.

Συγκεκριμένα, και όπως ανέφερε η Skroutz, οι καταναλωτές που επέλεξαν την εξόφληση της παραγγελίας τους μέσω κάρτας -χρεωστικής ή πιστωτικής- μπορούν να αποζημιωθούν για το σύνολο του κόστους της παραγγελίας τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας, μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής.

Και εδώ τίθεται εκ νέου θέμα, καθώς από τη μία η Skroutz αναφέρει ότι το 365Shop ΔΕΝ είναι μέλος του Skroutz Marketplace, όμως η αποζημίωση στους πελάτες γίνεται μέσω αυτού.

Και αυτά είναι τα σοβαρά θέματα με τα οποία καλείται να απαντήσει το Skroutz και το κάθε Skroutz.

Έτσι, και πέρα από τα όσα ακολούθησαν στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και στο μπαράζ των σχετικών δημοσιευμάτων, το ζήτημα παραμένει: πόσο προστατευμένος είναι ένας πελάτης που εμπιστεύεται το οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα ή marketplace για τις αγορές τους, πώς και από ποιον αποζημιώνεται σε περιπτώσεις όπως αυτή του 365Shop και κυρίως, τι κάνουν τα ίδια τα marketplaces για να εξασφαλίσουν τη φήμη του αλλά και τους πελάτες τους.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here