20 με 25 ευρώ σε κάθε επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ξοδεύουν οι Ελληνες

Με αυξημένο τζίρο κατά 1,6% έκλεισε το 2017 για το οργανωμένο λιανεμπόριο καταγράφοντας σύμφωνα με την Nielsen έσοδα 9,1 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών της εκπτωτικής αλυσίδας LIDL.

Μη συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών της εκπτωτικής αλυσίδας LIDL, το οργανωμένο λιανεμπόριο το 2017 παρουσίασε πωλήσεις αυξημένες σε αξία κατά 2% και σε όγκο κατά 2,3%.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Nielsen Ελλάδος, Βίκυ Γρηγοριάδου, στο πλαίσιο παρουσίασης της πορείας του κλάδου του ελληνικού λιανεμπορίου το 2017, η αύξηση των εσόδων αποδίδεται κυρίως στην άνοδο του όγκου.

Βελτιωμένος όγκος πωλήσεων

Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι είναι η πρώτη φορά από το ξέσπασμα της κρίσης που καταγράφονται βελτιωμένοι όγκοι στο οργανωμένο λιανεμπόριο σε ετήσια βάση. Και αυτό συμβαίνει σε συνδυασμό με την γενικότερη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και τη βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας.

Η πρόβλεψη της Nielsen για σύνολο του 2018 είναι συγκρατημένα θετική. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρθηκε, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2018 εκτιμάται ότι θα κινηθεί αυξητικά κατά 2%, ξεπερνώντας τα 11 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, τις πρώτες επτά εβδομάδες του 2018 (μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου) καταγράφεται ανοδική πορεία. Η κατανάλωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει άνοδο 2,8%, συνεχίζοντας τη θετική πορεία που διαγράφεται από το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

Παράλληλα, βελτιωμένη ήταν το 2017 και η μέση δαπάνη ανά νοικοκυριό το μήνα, η οποία έφτασε στα 284 ευρώ, από 280 ευρώ το 2016.

Περισσότερες φορές στο σούπερ μάρκετ, λιγότερα ψώνια

Σημειώνεται ότι το μέσο καλάθι στα σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στα 20 με 25 ευρώ. Όπως αναφέρθηκε, έχει αυξηθεί η συχνότητα των επισκέψεων των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, με μείωση ωστόσο του καλαθιού σε βάθος χρόνου.

Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Nielsen, δεν προβλέπεται πολύ μεγάλη ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων. Όπως υπογράμμισαν στελέχη της Nielsen, τα τελευταία χρόνια η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι σταθερή και αυτό γιατί η προωθητική ένταση που σημειώνεται κυρίως στα επώνυμα προϊόντα, είναι πάρα πολύ έντονη.

Σε προσφορά ένα στα δύο επώνυμα προϊόντα

Ένα στα δύο προϊόντα είναι σε προσφορά, και συγκεκριμένα το 52% των επωνύμων και το 44,1% των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας.

Ωστόσο, όπως σημειώθηκε, έρευνες κατά το παρελθόν της Nielsen έδειξαν ότι το 60% των προωθητικών ενεργειών στον κλάδο είναι ζημιογόνες, δηλαδή δεν δημιουργούν κέρδος, ούτε για το brand, ούτε για τον λιανέμπορο. Επιπλέον, μόνο το 16% είναι προσοδοφόρο για λιανέμπορους και προμηθευτές. Για τον λόγο αυτό πρέπει να γίνονται στοχευμένες προωθητικές ενέργειες.

Ριζική αλλαγή στο προφίλ του καταναλωτή

Αναφορικά με το προφίλ του καταναλωτή, αυτό λόγω της οικονομικής κρίσης έχει μεταβληθεί ριζικά. Κατά μέσο όρο, ο καταναλωτής πηγαίνει σε δύο με τρία καταστήματα, ενώ κρατά συνήθως μικρό καλάθι για να επανατροφοδοτήσει το νοικοκυριό του.

Επτά στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν οικονομικά προϊόντα, ενώ τρεις στους δέκα χρησιμοποιούν λίστα για τα ψώνια τους, και οι υπόλοιποι (65%) δεν χρησιμοιποιούν λίστα, ή έχουν μια λίστα την οποία δεν τηρούν ακριβώς αγοράζοντας επιπλέον προϊόντα. Η επικοινωνία και οι προωθητικές ενέργειες των εταιρειών, είναι καθοριστικές για την τελική επιλογή των καταναλωτών.

%d bloggers like this: