Σε λειτουργία το νέο ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα – Δομοκός

0
887

Σε πλήρη λειτουργία τίθεται από σήμερα το νέο ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέας – Λιανοκλάδι- Δομοκός, το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο με σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, κάτι που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.

Συγκεκριμένα, σήμερα μετά τη διεξαγωγή με επιτυχία των προβλεπόμενων δοκιμών των συγκεκριμένων συστημάτων, διενεργήθηκε η διοικητική παραλαβή προς χρήση, με την υπογραφή πρωτοκόλλου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., του ΟΣΕ Α.Ε και της αναδόχου κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – J & P ABAΞ ΑΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ, των συστημάτων σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης για το σύνολο του σιδηροδρομικού άξονα Τιθορέα -Δομοκός, συνολικού μήκους περίπου 105,8 χιλιομέτρων.

Αναλυτικότερα, το έργο αυτό αποτελεί τμήμα της Σύμβασης 635 της ΕΡΓΟΣΕ και περιλαμβάνει τα παρακάτω αντικείμενα:

1. Σηματοδότηση όλων των Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) του εν λόγω τμήματος και συγκεκριμένα των Σ.Σ. Τιθορέας, Μώλου, Λιανοκλαδίου, Αγίου Στεφάνου, Αγγειών, Θαυμακού (Στάση) και Δομοκού επί συνολικού μήκους 105,8 χλμ.

2. Τη σηματοδοτική κάλυψη των ενδιάμεσων διαγωνίων αλλαγών στις περιοχές Ρεγγίνι και Αχάρρες.

3. Τη σηματοδοτική επιτήρηση των δύο δίδυμων σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυος.

4. Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) ΣΣ Λειανοκλαδίου που περιλαμβάνει:

✓ Την κεντρική επιτήρηση και έλεγχο της σηματοδότησης των ανωτέρω ΣΣ καθώς και των ενδιάμεσων τμημάτων σιδηροδρομικής γραμμής.

✓ Την κεντρική επιτήρηση και έλεγχο της κίνησης των συρμών και όλων των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων περιβάλλοντος και ασφάλειας εντός των σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυος.

✓ Οι συρμοί θα κινούνται πλέον με τις μέγιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες, όπως αυτές προβλέπονται από τις ανάλογες μελέτες σηματοδότησης.

Με την έναρξη της λειτουργίας του ΚΕΚ Σ.Σ. Λιανοκλαδίου επιτυγχάνεται η βέλτιστη αξιοποίηση τόσο του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου, όσο και του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ, σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη ευρωπαϊκή πρακτική σε ανάλογα σιδηροδρομικά δίκτυα.

Ταυτόχρονα βελτιώνονται τα υπάρχοντα επίπεδα ασφαλείας και λειτουργίας του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού δικτύου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η όλη λειτουργία του ΚΕΚ Σ.Σ. Λιανοκλαδίου μπορεί να επιτηρείται παράλληλα και από το ΚΕΚ ΣΚΑ σε περίπτωση μερικής ή πλήρους βλάβης αυτού.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Σπύρος Κ. Πατέρας δήλωσε: «Η σημερινή εξέλιξη αποτελεί ένα ενδιάμεσο σκαλοπάτι στη μεγάλη προσπάθεια που πολλοί άνθρωποι κάνουν για να φέρουν τον σιδηρόδρομο στο προσκήνιο των μεταφορών. Είναι κάτι που επί χρόνια το ελληνικό επιβατικό κοινό επιζητάει και οι σύγχρονες ανάγκες στον τομέα των μεταφορών το απαιτούν». Μάλιστα, επεσήμανε ότι σήμερα, με την αλλαγή που συντελείται στον ευρωπαϊκό και τον παγκόσμιο μεταφορικό χάρτη εξαιτίας των εξελίξεων του πολέμου στην Ουκρανία, ο ελληνικός εμπορευματικός σιδηρόδρομος δέχεται καθημερινά μαζικά αιτήματα μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων προς την ελληνική αγορά και μέσω των λιμένων της χώρας προς όλες τις διεθνείς αγορές που τον καθιστούν κομβικό παράγοντα στο ευρωπαϊκό μεταφορικό περιβάλλον και πρόσθεσε: «Ας κάνουμε όλοι όσοι είμαστε άμεσα εμπλεκόμενοι, αλλά και όσοι περιφερειακά σχετίζονται με αυτόν και θέλουν να βλέπουν την Ελλάδα να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται, μία προσπάθεια να στηρίξουν με όποιο τρόπο το εγχείρημα αυτό. Ο σιδηρόδρομος θα τους το ανταποδώσει».

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here